Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Trigonosefali

Bebeklerin kafatası kemikleri beynin rahat bir biçimde büyümesi için birbirinden ayrı oluyor ve bebeğin gelişimi süresinde kapanıyor. Bazen bebeklerde bu kemiklerin erken kapanmasindan kaynaklı Kraniosinostoz denilen bir rahatsızlık ortaya çıkıyor. Kemiğin kapandığı sütura göre kendi içinde de ayrılıyor. Trigonosefali diğer bir deyişle üçgen alın bunlardan biri. Alın kismindaki kemiklerin yani metopik süturun erken kapanması sebebiyle oluşuyor. Bu da kafa büyüdükçe alın kisminda şekil bozukluğuna sebep oluyor. Şakaklar basık oluyor bunun sonucunda alnın ortasina doğru üçgen bir sivrilik oluşuyor, gözler birbirine çok yakın ve çekik oluyor. Bizim doktorumuzdan  öğrendiğimize göre bu rahatsızlık daha kromozomlar birleşirkenki bir genetik hatadan kaynaklanıyor. Anne karnında kapanmaya başlıyor, o kadar erken yani. Rüyayı kucağıma ilk verdiklerinde fark ettik biz alnındaki çıkıntıyı. Çocuk doktoru ilk başta önemsemedi, doğdunda bebeklerin kafaları yamuk yumuk olabiliyor sonradan düzeli

2 yıl oldu ameliyat olalı

Beynimiz yaşanan kötü olayları iyi ki çabuk unutuyor yoksa yaşamak çok zor olurdu. 2 yıl oldu ameliyat olalı, ne çabuk geçiyor zaman. Bir sürü kişi ulaşıyor oğlu ya da kızına  trigonosefali teşhisi konmuş, konuşurken kendimi hatırlıyorum. Hayatımda ilk defa duyduğum bir rahatsızlık ve daha 20 günlük bir bebek, biri bana ne yapmam gerektigini söylesin istiyordum. Her konuştuğum annede o zamanki caresizligimi görüyorum.

Rüya şimdi 2,5 yaşında upuzun saçları var ve dikiş izleri saçlarının içinde kayboldu. Tek sıkıntı sağ sakağında kemik kaynamamış henüz, açıklık var ( nabiz attığını görüyorsunuz ve yumuşak) Tuncer bey 6-7 yaşına kadar bekleyelim küçülebilir diyor. Olmazsa plaka yerleştirilebilir ama zorunlu olmadığımız sürece yeni bir ameliyat istemiyorum.

Rüya'nın ameliyata dair bir şey hatırladığını sanmıyorum çok küçüktü sonuçta ama yaşıtı çocuklara göre doktordan iki kati daha fazla korkuyor hastane kapısında başlıyor ağlamaya, doktoru görünce de çılgınca ağlıyor. Neyseki öyle hasta olan bir çocuk değil de gitmek zorunda kalmıyoruz. Ne kadar küçük olsa da o travma kalıyor demek ki.



Yorumlar

  1. Maşallah kızınıza,Allah bağışlasın sizlere ve de çok çok geçmiş olsun. Yazınızı defalarca okudum. Böyle bir paylaşım yaptığınız için de çok teşekkürler.. Maalesef biz de aynı durumdayız. Kızım 4 ay 5 günlük. Doğduğunda alnında çıkıntı vardı geçer dedi dr.lar ve gözlerde de şaşılık..ama geçmedi..Denizli'de ünv.de Emrah egemen hoca var hemen mr istedi. Beyinde bişi çıkacak korkusuyla bir günde 10 yıl yaşlandım.şüjür temiz çıktı bu kez tomografi istedi ve on sütur kapalı çıktı. Beyinde bi baskı yok kafa ölçümü ortalamanın altında . 4 ayı 3 gün geçirdiğiniz için kapalı ameliyatı kaçırdınız dedi bir daha yıkıldık. Açık ameliyat daha uzun ve zor dedi. Ne halde olduğumu anlatmama gerek yok zaten..perişanım..6 . Aya yakın İzmir'de ayrıntılı kafatası ölçümü yapılsın ona göre ya kesin ameliyat diyecek ya da sadce estetik açıdan bize bırakacak..Ankara gaziden Alp hoca da aynı şeyleri söylüyor. Sanırım dr.umuza güveniyorum ama şu ameliyat süreci ile ilgili neler bilmemiz gerekli anne olarak bilmem gereken ne var biberon emzik almıyor mesela..bu kadar zor olduğunu da düşünmemiştim insan konduramıyor. Yanıt verirseniz çok sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok geçmiş olsun. Hissettiğiniz duyguları çok iyi anlıyorum. yazdıklarımızın hepsini okuduysanız bütün ameliyat sürecimiz bu yazılarda var.
      Bir de yeni bir yazı yayınladım onu da okumanızı öneririm. Ameliyattan sonra yemek yiyebilir dediklerinde emzirirsiniz. Hemşireler çok yardımcı oluyor.

      Sil
    2. Merhaba ismi görünmeyen kişiye yazıyorum benim bebegim de 3 aylık doktorlarımız bekleyelim dedi ama ameliyat yapacak doktor değil bunu diyen, kapalı şekli de varmış ya onun yapılması için 3 aydan fazla mı olmaması gerekiyormuş acaba

      Sil
  2. Merhaba öncelikle Denizli üniversitesi Emrah bey ile ameliyat için fiyat konuştunuz mu ?
    Biz de kapalı ameliyat olsun istiyoruz bi oğlumuz var henüz 46 günlük gerekirse arabamızı satacağız evladımızdan öte değil ama inşallah masrafları karşılayabiliriz Kayseri’de profesör ile görüştük 25.000₺ gibi bi miktardan bahsediliyor

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Benim oğluma da trigonosefali teşhisi konuldu. Benim merak ettiğim ameliyat sonrası kızınızda herhangi bir sağlık problemi oldu mu? Zihinsel ve fiziksel olarak yaşıtlarıyla bi farkı var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, geçmiş olsun. Benim kızım şu an 6 yaşına geldi. Zihinsel veya fiziksel bir sorun yaşamadık. Yaşıtlarından hiçbir farkı yok. İlkokula başladı bu sene. Normal zamanda okumayı öğrendi.

      Sil
    2. Masallah kızıma cok ama cok güzel bi duygu darısı bizimkilere..

      Sil
  4. Merhaba.benim kızımda trigonosefali ameliyatı oldu banyo yaptırmak için tedirgin oluyorum sizin özel olarak dikkat ettiğiniz şeyler var mıydı dikislerimiz yeni alındı kurumus kalıntılar var ve bebeğim kafasına dikunmama pek izin vermiyor bende daha fazla korkutmak için dokunmuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Bizim ameliyatımız üzerinden 7 yıl geçti inanın kafasını ilk ne zaman yıkadığımı hatırlamıyorum. Doktorunuza danışırsanız daha doğru bilgi alırsınız.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trigonosefali

Bebeklerin kafatası kemikleri beynin rahat bir biçimde büyümesi için birbirinden ayrı oluyor ve bebeğin gelişimi süresinde kapanıyor. Bazen bebeklerde bu kemiklerin erken kapanmasindan kaynaklı Kraniosinostoz denilen bir rahatsızlık ortaya çıkıyor. Kemiğin kapandığı sütura göre kendi içinde de ayrılıyor. Trigonosefali diğer bir deyişle üçgen alın bunlardan biri. Alın kismindaki kemiklerin yani metopik süturun erken kapanması sebebiyle oluşuyor. Bu da kafa büyüdükçe alın kisminda şekil bozukluğuna sebep oluyor. Şakaklar basık oluyor bunun sonucunda alnın ortasina doğru üçgen bir sivrilik oluşuyor, gözler birbirine çok yakın ve çekik oluyor. Bizim doktorumuzdan  öğrendiğimize göre bu rahatsızlık daha kromozomlar birleşirkenki bir genetik hatadan kaynaklanıyor. Anne karnında kapanmaya başlıyor, o kadar erken yani. Rüyayı kucağıma ilk verdiklerinde fark ettik biz alnındaki çıkıntıyı. Çocuk doktoru ilk başta önemsemedi, doğdunda bebeklerin kafaları yamuk yumuk olabiliyor sonradan düzeli

trigonosefali kafa

Ameliyat öncesi hallerimiz böyleydi: